flag Судова влада України
Увага! Суд не здійснює правосуддя. Підсудність змінено на Київський районний суд м. Одеси
Територіальну підсудність кримінальних проваджень змінено на Шевченківський районний суд міста Києва

На замітку!

29 вересня 2013, 23:37
Що робити, якщо нова техніка, наприклад холодильник, на третій день перестає працювати. У магазині відмовляються його обмінювати на інший чи повертати гроші. Кажуть: віддамо в ремонт. Постає питання, чи можливо повернути одразу ж гроші, а холодильник віддати до магазину?

— Цивільний кодекс України (ст. 707) визначає, що покупець має право протягом 14 днів, не враховуючи дня купівлі непродовольчого товару належної якості, якщо триваліший строк не оголошений продавцем, обміняти його у місці купівлі або інших місцях, оголошених продавцем, на аналогічний товар інших розміру, форми, габариту, фасону, комплектації тощо. Аналогічні положення містяться і в ст. 9 Закону «Про захист прав споживачів». Отже, якщо недоліки холодильника були виявлені після придбання і минуло не більш як 14 днів, можна повернути товар без пояснення причин. Після цього  терміну — тільки безкоштовний ремонт за гарантією. При цьому, згідно ч. 5 статті 8 Закону «Про захист прав споживачів», продавець зобов’язаний прийняти товар неналежної якості у споживача і задовольнити його вимоги. Доставка великогабаритних товарів і товарів вагою понад 5 кілограмів продавцеві, виробникові та їх повернення споживачеві здійснюються за рахунок продавця.
 
 Повертаючи товар, ви маєте дотримуватись таких умов:
товар не був у споживанні, наприклад, взуття не взували на вулицю, на плеєр не записували музику тощо;
збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики (не пошкоджено упаковку тощо);
збережено розрахунковий документ (чек, гарантійні талони, інструкція з експлуатації), виданий споживачеві разом з проданим товаром як доказ придбання товару в конкретного продавця.
 
Рекомендуємо вам невідкладно звернутися до магазину, де придбали холодильник, із письмовою заявою про його заміну або повернення коштів. У зверненні слід зазначити: дату купівлі товару; наявність розрахункового документа, що підтверджує факт купівлі-продажу; описати дефект, що проявився, і викласти свою вимогу; дані документа людини, яка повертає товар (серія і номер паспорта, дата і місце його видачі); дані про товар (найменування, фабричний (серійний) номер, артикул, дата продажу, вартість на дату продажу); суму сплачених за товар коштів. Якщо продавці відмовляються прийняти заяву, надішліть її поштою рекомендованим листом з повідомленням і описом вкладеного в поштовий конверт.
 
Ви маєте право обміняти товар на аналогічний, але відповідний за розміром, кольором, габаритами тощо. Якщо такого товару нема, можете придбати схожий з асортименту за умови перерахунку вартості або повернути товар і забрати гроші. Їх мають повернути не пізніше, ніж через 7 днів від дня розірвання договору.
 
Варто знати. Недоліки товару повинні бути усунуті протягом 14 днів з дати його пред’явлення або за згодою сторін в інший строк. За кожний день затримки усунення недоліків понад установлений строк (14 днів) споживачеві виплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару (ч. 9 ст. 8 Закону). Крім того, постановою КМУ від 19.03.94 р. № 172 затверджено Перелік товарів, з яких утворюється обмінний фонд. До цього Переліку входять також холодильники.
 
Якщо у вас виникнуть проблеми з працівниками та адміністрацією магазину, ви можете звернутися зі скаргою до місцевого органу Держінспекції з питань захисту прав споживачів або до її обласного управління. 
 

джерело: http://www.ukurier.gov.ua